Ladang Titian..Adakah Kerajaan Akan Ambek Gok?


Ambe rusing lening…duk mikir ape nasib kalu kerajaan tranung ambik tanah Ladang Tian..kalu mike jadi ambek gok nyaknye arr ambe dan orang-orang kapong..mana pulok nok cari tepak duduk.Senasiblah ngan penduduk kapong Ladang Tok Pelam…aii sakit pala mikir..

Sek-sek Tok Pelam lening rama doh duk atah flat..arr bukangnye korr sedap..sepit gliok macam rumoh sarang pa’ti..sewa rm300 sebulan kalu rumoh hok kecik..rm850 sebulan kalu rumoh kos sederhana…larat ke nok bayor??..betol2 kerajaan nok niaga ngan rakyat..bukang nok tolong untok kebajikang…kalu gining ar perangai pemimpin dan rakyat yang kena atah pala sediri dok sedor lagi ambe dok tau nok kata apa lagii…mari arr kita orang melayu same2 ajor cukup2 umno tranung dan seangkatan dengan dia dalam pilihanraya tahung depan..betol2 nok ala orang melayu dari Ladang…doh kekgi cina arr yang utung…tanoh milik melayu makin hilang makin mapuh…aduhai zolim..zolim..

Betol ar kerajaan ambek tu dia bayor pampasang..tapi dok setimpal dengan harga ilangnya tanoh2 milik orang melayu..dari ada tanoh lening tak dok tanoh…dengor rintihan Puan Wook Awang,65..

“Saya duduk di Kampung Ladang (Tok Pelam) ini selama lebih 42 tahun tetapi pengambilan balik tanah oleh kerajaan saya hanya dibayar RM6,000 sahaja atas sebuah rumah.

“Saya sedih dengan apa yang berlaku ini meski pun keluasan rumah hanya 20×40 kaki persegi dan tidak setimpal dengan keadaan semasa hari ini,” ujarnya dengan nada sedih.

Beliau kini tinggal bersama suaminya yang berusia lebih dari 70, keuzuran serta tidak lagi bekerja sejak 12 tahun lalu.

Puan Wook Awang,65 dari Kampung Ladang Tok Pelam.

Lening Tok Pelam kekgi Ladang Tian pulok!!!……

Tinggalkan komen